Home Depot Complaint

Home Depot Complaint

ADVERTISEMENT

Home Depot - Failing Organization


Home Depot was a well run organization when it first hit the scene. It has now become another large company that has forgotten about the customer. It's recent attempts to change it's philosophy continue to fail. This past year alone I have several stories of not having any aisle assistance, but today will by last trip to any home depot. I dedicated today to cleaning up the yard which included taking two dead trees back to the Bellingham MA Home Depot. I literally pulled them up from the ground and brought them back in buckets. The return cashier stated she could not take them back without receipt as they were live products. I understood the need for the receipt, however the trees still had the original brand new looking SKU ticket and tags on the trees. The customer service rep just thought it nothing for me to go get the receipt and come back. She musn't be watching the news or the gas price situation. Eventually she offered to search by sku number and by my credits cards and could not identify the product by either. This was suprising as I have bought literally dozens of trees on these cards in the past year. I asked for the store manager as I hoped someone would understand the common sense of having the new sales tags on the trees corresponding to new purchases, and the fact they couldn't find the sku or my card a problem with their system. The Supervisor proxy sent was equally as unsympathetic to my plight, so I departed with a polite thank you. When I arrived home, I called Home Depot customer service. At first I couldn't understand the gentleman who answered. When I explained my issue, he asked how I could resolve the issue. I stated that it was not a money issue ($36) but at the store I had bit my tongue not to embarrass anyone in front of the return line by explaining why Lowes was now going to be my only superstore provider going forward, and that I wanted to know why with all the common sense evidence why my trees would not be accepted as a return. The customer service rep said he would get the store manager on the phone with me to discuss. As suspected, I knew this was just the standard BS, as the store management solidfied the Home Depot customer service LACK of commitment and care. The call ended with the service rep reading me a couple of rules about returns, all of which ignored the common sense of some guy working in his yard looking to quickly return two plants that had attached documentation never removed from the tree. This was my very last trip to Home Depot in either personal or professional capacity. I have instructed my employees to use any other sources as the potential time involvement in problem resolution will be costlier than any gas price will dictate. The people in this organization do not understand the customer, and in this case, the product. At minumum, they certainly can not look beyond the script given to them. Go to Lowes or anywhere else!


Share This Review:



         


Is this your Business? Claim Your Business Free and reply to this customer

CONTACT THIS BUSINESS

Post a reply for this review COMMENT
WRITE to Home Depot
SUBMIT a ticket
for Home Depot
WATCH videos
for Home Depot
More Home Depot Reviews and Complaints MORE reviews and complaints
for Home Depot

BUSINESSES REPLY HERE

Company was claimed GREAT NEWS, this company has Partnered with MeasuredUp and uses it to answer you!
Link to MeasuredUp BUSINESSES: Free Customer Service Excellence Badge
Take the pledge BUSINESSES: Free Customer Service Pledge Badge
Upgrade Account BUSINESSES: Build your customer service online reputation


ADVERTISEMENT


Comments


Judecat says: (8 years ago)
 +1
Since the new tag is on the bucket, there is no proof what so ever that those plants are actually the ones that where in the bucket when you purchased them. Do you even know how many people will buy an item, put the old broken item into the new box, and then try to return it for a refund?



kanielaboi says: (9 years ago)
 0
Retard! Read the home depot policy! It states that life goods are qualified for a one year warranty with a receipt! Ignorant people like you expect everything free. Thats why some companies go bankrupt.



Will106 says: (9 years ago)
 0
Maybe you should keep your receipts. There are lots of stupid people who like free money. I think it is good that some of these managers actually have a back bone. I shop at home depot and my belief is that people are idiots. There are lots of people who don't realize you need to water plants for them to stay alive. It is nice that they actually have that year guarantee. The tags on the trees don't have dates on them. Receipts do....enough said.



LarnLinK says: (9 years ago)
 0
Our experience was very similar. John H comes out and says "The entire reputation of Home Depot stands behind each and every job". Our Shower was measured and the job priced. Within 1 hour of Jose .. coming to the door to demo the old shower and do some minimal clean up. He shaid that he could not complete the job because it was our fault that incorrect measurements were taken. They abandon the job after leaving the materials in the garage. Where is Home Depot?? No Where to be found.



tonyat says: (9 years ago)
 0
I am a previous home depot employee, the problem you are having seems to be simple. Yes the ID Tags giving the tree ginus and species is still on the tree but the part that the return cashier (which i was) is on the bucket in which the tree was in. However the return cashier should have been able to paged a garden associate to obtain the correct skew. Then she would have had to use the skew to obtain the bar code (this is what was on your credit card purchase) unfortunatlly their program dont distinguish between the two. I come from a small town and the home depot would go out of their way to satisfy the customer. However we had some sorry managers that did not give a crap for the employees and would do stupid illegal stuff like make us work to twelve at night (to stock) and then come in at six in the morning to work again. I am now a math teacher.




login with Facebook and share your reviews

More Home Depot reviews


More

Similar reviews


More

[Top]

Bookmark/Share this page

This page is under construction.
It will be up and running soon with new features to make you smile more.
Thanks,
The MeasuredUp Team